Kuhapus Jejak-mu



Bila aku mengingat mu
Pecah rasa teduh bumi ku
Bila aku membaca serangkai rasa mu
Belah pula patah tali darah ibu ku
Maka aku memilih menghapus engkau
Membenamkan semua kisah tentang mu
Merobek rindu pula harap ku
Biar tenang asa mu menderu satu tubuh itu
Sungguh aku tidak meminta hidup mu
Tidak pula memaksa mu
Untuk menuju pintu jiwa ku
Namun singkirkanlah nama ku dalam semua bait mu
Biarkan aku tenang tanpa harus mengenang mu
Biarkan aku bernafas tanpa mengingat fajar itu
Bukan saja kau yang punya hati juga kalbu
Namun aku jua punya itu
Walau itu dimata mu hanya nampak sebidang semu
Karna ku tahu....
Ada ku hanya lubang hampa ditengah waktu kau berkelana rindu
Maka kuhargai kepergian mu
Yang atas angkuh mu, kau benturkan kami pada satu darah Ibu...

-Ohím_†umαяí†íz-
(sukma patih)
1 Comments
Tweets
Comments

1 comments :

Post a Comment